Příliš chytrý učitel - hotová zkáza vzdělávání
Podle mě je největším problémem ve vzdělávání „příliš chytrý učitel“ – to jste asi nečekali, že.
Opravdu nedokážu pochopit, k čemu je na základní škole učitelka, která v mládí nádherně recitovala, vyhrávala fyzikální a matematické olympiády, vytvořila národní rekordy ve sportu, když se z této „dokonalosti“ neumí snížit na úroveň svěřených dětí, a tudíž jim to neumí předat.
Pak je to pořád:
- „oni to nechápou …“,
- „vždyť to musí vědět …“,
- „už jsem jim to přeci říkala …“,
- „však já jim ukážu …“.
Jediné, co takové učitelky dětem předávají, je postupný odpor k předmětu a vzdělávání vůbec.
Není mi jasné, čím je dětem základní školy přínosný učitel „nadupaný“ vědomostmi, který chce od dětí to, co (se) ještě před rokem učil na vysoké škole (tedy o 2 stupně a 10 let výše), místo aby věnoval tento čas vzájemnému poznávání se, a tím vytváření podnětného klidného prostředí, kde vládne vzájemná důvěra a odpovědnost.
Tvořím pro dobré lidi. David Gajdošík.
Učitel s neučitelským myšlením a názory.